Apotheek Gilze

Lange Wagenstraat 55D 5126BB Gilze Tel:0161-451919

Informatie Apotheek Gilze

Apotheek Gilze streeft naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening. Wij leveren niet alleen medicijnen, maar vinden het ook heel belangrijk om u goed te adviseren over het gebruik hiervan. Er wordt veel aandacht besteed aan het signaleren en voorkomen van bijwerkingen. Apotheek Gilze is een apotheek  waar nog steeds veel medicijnen bereid worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld crèmes en zalven. Doordat dit intern aanwezig is hoeft u meestal niet langer dan 1 a 2 dagen  dag te wachten, voordat deze klaar zijn.

Indien gewenst kunt u ook met een apotheker spreken. Dit is wel op afspraak. Dus mocht u een afspraak willen maken kunt u ons bellen of  een email sturen.

Apotheek Gilze
Lange wagenstraat 55D
5126 BB Gilze
Tel: 0161-451919
Email:administratiegilze@ezorg.nl

Afstemming tussen arts en apotheker

Artsen en apothekers voeren regelmatig overleg met elkaar. Tijdens dit zogenaamde farmacotherapie- overleg (FTO) worden vragen besproken als:

  • Welke medicijnen hebben de voorkeur bij een bepaalde ziekte?
  • Welke medicijnen werken heel goed én zijn redelijk geprijsd?
  • Wat vinden we van een bepaald nieuw geneesmiddel?

Apothekers brengen tijdens dit overleg hun specifieke kennis over geneesmiddelen in. Dit helpt artsen om een gerichte keuze te maken uit het grote aanbod van geneesmiddelen. En dat is weer belangrijk voor uw gezondheid!

Ook wordt het medicijngebruik van bepaalde groepen patiënten regelmatig tegen het licht gehouden, om te zien of hierin verbetering kan worden gebracht. Zoiets gebeurt altijd in overleg tussen de apotheker en desbetreffende huisarts.

Voor een goede kwaliteit van zorg en dienstverlening

 Apotheek Gilze heeft de kwaliteit van farmaceutische zorg hoog in het vaandel staan. Daarom heeft onze apotheek een kwaliteitszorgsysteem opgezet, dat is gecertificeerd volgens HKZ Openbare Apotheek en ISO. Wat dit betekent voor u en voor onze apotheek leggen we hieronder uit.

In het kort komt een kwaliteitszorgsysteem er op neer, dat de apotheekmedewerkers alle werkzaamheden op gestructureerde wijze uitvoeren zodat de geleverde kwaliteit constant is. Daarom hebben onze medewerkers in een handboek omschreven welke handelingen op welke wijze verricht moeten worden. En omdat alle werkzaamheden op papier beschreven zijn, kan getoetst worden of op de juiste wijze gewerkt wordt en of er nog mogelijkheden zijn voor verder verbeteren van de werkwijze.

Ons kwaliteitszorgsysteem

 Alle werkzaamheden die in onze apotheek worden uitgevoerd zijn vastgelegd in het kwaliteits- zorgsysteem. Alle activiteiten in de apotheek zijn onder de loep genomen: van het afhandelen van recepten, het geven van informatie bij medicijnen en advies over zelfzorg tot de begeleiding van mensen met chronische aandoeningen.

Bij het opstellen van het kwaliteitszorgsysteem is er kritisch gekeken naar de kwaliteit van de dienstverlening en de zorg. Nu we een kwaliteitszorgsysteem hebben, controleren we regelmatig de procedures en passen we deze aan, zodra we hebben besloten dat iets beter kan. Het gaat er om dat alles wat omschreven staat, ook zo gebeurt en dat we telkens blijven zoeken naar hoe het beter kan.

Kwaliteitscertificaten

Onze apotheek is gecertificeerd volgens HKZ  Openbare Apotheek.  Met dit certificaat wordt tevens voldaan aan de eisen ISO. We hebben dit certificaat ontvangen, nadat een onafhankelijke instantie het kwaliteitszorgsysteem van de apotheek heeft getoetst aan de hand van objectieve criteria. Het certificaat betekent dat ons kwaliteits- zorgsysteem voldoet aan de gestelde normen.

Om de drie jaar moeten we opnieuw examen doen, omdat kwaliteit een doorlopend proces is en het altijd nóg beter kan. Tussendoor wordt het systeem jaarlijks getoetst op deelprocessen door een onafhankelijke instantie.

Ons team zet zich in om een zo goed mogelijke kwaliteit te leveren. We hopen dat u dat merkt aan de balie.